Kuvaus

Etsin kestäviä ystävyyssuhteita. Olen ollut hyvin yksinäinen ihminen ison osan elämästäni (sisaruksia ei ole, kuulun sukuun joka ei pidä yhteyttä, koulukaverit katosivat elämästä koulujen päättyessä, nettipalstat joihin koin kuuluvani lakkautettiin). Elämänfilosofiani keskiössä on jatkuva itsensä kehittäminen ja kaikista välittäminen. Tajusin hiljattain Raymond Smullyanin kirjan myötä että olen tainnut olla koko ikäni ainakin osittain taolainen! (Pähkinänkuoressa: taolaisuus painottaa sitä että antaa asioiden mennä omalla painollaan ilman turhaa vääntämistä - esim. herätyskello on taolaisen pahimpia vihollisia koska se torppaa tämän omalla painollaan etenemisen nukkumisen osalta!) Harrastan lukemista* ja musiikin kuuntelua** ja olen kiinnostunut japanin kielen opiskelusta (pitemmällä aikavälillä tavoitteena myös muiden kielten opiskelu - japani valikoitui ykköseksi kohtuu runsaan animen ja mangan kulutuksen seurauksena (päivitys 2/2026: en ole oikeastaan pariin vuoteen katsonut mitään animea...)). Tällä hetkellä en ole työelämässä, mutta haaveilen urasta teoreettisena fyysikkona (innostuin alasta Brian Greenen kirjojen myötä) tai mahdollisesti kääntäjänä. Minulla on myös muutama raakileidea scifi-novelleiksi, mutta saas nähdä tuleeko niistä mitään. Myös japanilainen katumuoti kiinnostaa, vaikka olen liian laiska että olisin saanut omaa asukokonaisuutta rakennettua - ehkä voisimme tehdä tätä yhdessä? *) Eniten luen tietokirjoja, välillä scifiä, harvakseltaan muita romaaneja. Lempikirjailijoitani ovat ainakin: Brian Greene, Raymond Smullyan, Simon Singh, Jim Al-Khalili, Richard Dawkins, Walter Isaacson, Yuval Noah Harari, Arika Okrent, Ursula K. Le Guin, Cixin Liu, Andy Weir, Neal Stephenson, Isaac Asimov, Umberto Eco... **) Musiikkimakuni on hyvin monipuolinen. Ainoastaan seuraavista genreistä en pidä: black metal, gangsta rap, hard rock, heavy metal, doom metal, hardcore punk ja noise. Lempigenret lienevät j-pop/rock, new age -musiikki ja metallin tyylilajit lukuunottamatta edellä mainittuja. Flow-festivaaleilla olisi kiva käydä joskus jonkun kanssa. Ja muillakin keikoilla. (Päivitys 5/2026: Ostin äskettäin Playstation 5:n joten voi kai sanoa että harrastan myös videopelejä tätänykyä. Tykkään peleistä jotka ovat rakenteellisesti yksinkertaisia mutta sisällöllisesti monimutkaisia (ei siis yksitoikkoista grindausta (esim. WoW/Diablo) tai rakentellisesti niin sekavaa kamaa että menee viikko ennen kuin osaa tehdä mitään (jotkin sivilisaatioiden rakentelupelit ovat tällaisia)). Tätä kuvausta vastaavia suosituksia otetaan vastaan!) Olen transsukupuolinen. Lisäksi olen autismikirjolla. Poliittisesti olen ehdottomasti vasemmalla/sosialisti ("jokaiselta kykyjen mukaan jokaiselle tarpeiden mukaan"), enkä ole kiinnostunut vänkäämään oikeistolaisten kanssa - olen perehtynyt taloustieteeseen ihan riittävästi tietääkseni useimmat oikeistoargumentit virheellisiksi. En ole uskossa (ei haittaa jos sinä olet). En tupakoi (ei haittaa jos sinä teet). En ole absolutisti, mutta en myöskään kiinnostunut känniörvellyksestä. Iälläsi tai sukupuolellasi ei ole väliä. Minut saa helposti innostumaan lähes mistä tahansa uusista asioista, joskaan penkkiurheilu ei ole minun juttuni (ei haittaa jos sinun on - olen suunnitellut hakevani Haluatko miljonääriksi? -ohjelmaan joten tarvitsen urheilutietäjiä kilautuskavereiksi!). En pidä myöskään pokerista, enkä hyvää motoriikkaa vaativista urheilulajeista (esim. minigolf), koska kyseinen statsi on itselläni umpisurkea (esim. seinäkiipeilyä/boulderointia sitävastoin voisi olla kiva kokeilla). Go'ta olisi kiva oppia pelaamaan! (Tykkään tosi paljon Blokus-pelistä.) Ilmoitus ei vanhene. Kerrothan jotain itsestäsi joko viestissäsi tai profiilissasi, en vastaa viesteihin jos ainoa asia mitä toisesta tiedän on tasoa "olen 30-vuotias Oulusta". P.S. Jos aiot ghostata jossain vaiheessa, niin älä vaivaudu ottamaan yhteyttä. Minulle voi sanoa suoraan jos ei enää kiinnosta.

Samankaltaiset profiilit